[Epitesz-barkacs] okos szabalyozas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Már. 18., V, 11:07:28 CET

Auth Gábor wrote:

>   Ellenőrzések voltak, szankciók nem voltak.

És felszólítások, hogy miket kell változtatni?

Valameddig laktam olyan lakótelepen, ahova a bejutás igen kellemetlen volt,
főleg, ha cipekedni is kellett.

Kulcs a bejáratnál némi kis lépcső után. Aztán lift, majd felérve a rács, végül
a lakásajtó. Hát ez annyira kellemetlen volt nekem, hogy szívből egy életre
megutáltam. Főleg, hogy az ablakokat se volt célszerű a rekkenő hőségben se
nyitogatni, mert az alsó szomszéd vigyázott a saját lakására, nem bent
dohányzott, hanem kint az erkélyen, és ezzel átkozott büdöset varázsolt a
lakásban.

De ezzel nincs ám vége! Reggelente a wc is elviselhetetlenül büdös volt, és nem
a szarszagtól, hanem a bagótól. Ez valami rettenetes anyag. Minap megyek nyílt
terepen járdán, jön szembe egy bagós csaj. Megvan a technikám: előtte nagy
levegőt veszek, és végig kifelé fújom, amíg a füstben kell mennem. Na de ennek a
füstnek nagyon intenzív a diffúziós terjedése. A folyamatosan kifelé fújt levegő
ellenére (csukott száj, orron át ki) mégis bejutott diffúzióval a kurva
bagószag. Ha annyira kell az a szar bűzrúd, miért kell kifújni az éltető füstöt?
:-)

Ja, még lakótelep. A pihenés reggel (pl ha ráér az ember felkelni) szintén nem
egyszerű. Minden áldott nap jön a kukásautó, és a fémkonténereket a lehető
legnagyobb zajcsapással ürítik. A teteje is úgy van kialakítva, hogy elhúzáskor
meg visszacsukákor is jó nagyot szóljon, de maga a kukásautó is rémálom. Persze
nem egy perc alatt végeznek, mint itt, a családi házas övezetben, ahol fel se
ébredek rá, mert hogy-hogynem, maga a jármű is csendes, de ez is csak egy héten
egyszer van.

A lakótelep egy szörnyszülött, kényszerből keletkezett: az ember
túlszaporodásának a terméke. Lehet ott lakni, de csak lakni. Na jó, aki
számítógépen nyomul, az akár dolgozhat is, mindenki más csak lakni képes ott.
Ami beismerhető, nem elhanyagolható, de akkor se szimpatikus. Gyanús, hogy nem
vagyok egyedül ebben. Jóval szarabb körülményeim vannak, mint annak, aki egy
lakótelepi lakásban él, de akkor se cserélnék.