[Epitesz-barkacs] okos szabalyozas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Már. 20., K, 11:56:24 CET

Balázs Bámer wrote:

> Különben egyszer valahol matematikusok ajánlották, hogy teljességre és
> ellentmondásmentességre validálják a törvényeket. Félelmetes gyorsan
> hajtották el őket...

Kár, pedig szerintem lehetne, vagy rá lehetne közelíteni. Az ára az lenne, hogy
sokkal nagyobb lenne az erkölcsi korlát szerepe.

A természet megoldotta. (Vagy a teremtő, nekem mindegy, hogy nevezzük.)
Tudtommal a szabályrendszer, amit persze csak mi hámozunk ki a valóságból, úgy
működik, hogy soha semmi egy nyomoronc nanosecre se térhet ki alóla. Az emberi
szabályok alól meg akár örökre is kivonhatja magát valaki. Pl megöl valakit, és
sosem találják meg, hogy ki volt. Ha a természeti törvényeket sikerülne
leutánozni, ami persze nem lehetséges, akkor bármekkora igyekezettel se tudna
senki senkit megölni. Tehát nem előbb a tett, utána a szankció, hanem már a tett
is meg van akadályozva.