[Epitesz-barkacs] Kerítés betonozás nélkül

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2012. Május. 8., K, 21:33:06 CEST

Láttam ma egy kerítést (az Örsön a kutyafuttató), amit nemrég építettek,
és egész jól néz ki. Zöld oszlopok, a sarkoknál háromszögben, rajta zöld
drótháló. Meg akartam nézni, hogy mekkora betontuskót csináltak, vagy
sávalapot vagy mit, és nem találtam semmilyen betont alatta.
Maga az oszlop egy cső, ami majdnem kör keresztmetszetű, csak kicsit
lapos az egyik oldala. Itt a lapos oldalon van egy szintén zöldre
szinterezett betonvas-szerűség, ahhoz kapcsozzák a dróthálót.
Létezik, hogy ezeket az oszlopokat csak leverték a földbe, vagy egy
géppel leverették?

Ebből jött a gondolat, hogy ezt házilag hogyan lehetne megoldani. A cső
nem jó, mert belemegy a föld, belül nem tudom lefesteni, és szét fog
rohadni. Viszont egy T vasat könnyen ki lehetne hegyezni, lefesteni,
leverni. Vagy lehet készen kapni leüthető oszloptartót, és ahhoz
rögzíteni fa, esetleg vas oszlopokat, a vas biztos tartósabb, az áruk
nem tudom hogyan viszonyul. Pl. <
http://www.nadland.hu/kert/kerteszeti-aruhaz/kertepites-kerttervezes/csavar-szeg-vasalat/beutheto-oszloptarto-kehely-35009290.html

Szóval tudtok valamit ilyen technikákról? Szokás így, vagy nem jó?
Létezik valami leütő szerkezet, akár kisebb kompresszorra köthető, hogy
ne kelljen egy nagy kalapáccsal az izületeimet kikészíteni? Kemény
agyagos föld van nálunk, azt ásni nem sok kedvem lenne, azt sem tudom, a
talajfúróval meddig jutnék, de félek, nem sokáig.

Gábor