[Epitesz-barkacs] Kerítés betonozás nélkül

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Május. 9., Sze, 00:17:31 CEST

Acs Gabor wrote:

> drótháló. Meg akartam nézni, hogy mekkora betontuskót csináltak, vagy
> sávalapot vagy mit, és nem találtam semmilyen betont alatta.
> Maga az oszlop egy cső, ami majdnem kör keresztmetszetű, csak kicsit
> Ebből jött a gondolat, hogy ezt házilag hogyan lehetne megoldani. A

Én csináltam ilyesmit. 2 collos csőnek fúrtam 66mm átmérőjű lyukakat. Ha a talaj
elég kemény (nálam mészkő), akkor működik igazán a dolog.

Vékony pvc csövet fabrikáltam úgy, hogy egy árnyékolt huzalról lehúztam a
köpenyt. Ezt ráapplikáltam a purhabkinyomóra, a lyukba a cső mellé
leeresztettem, aztán folyamatosan nyomva a purhabot, húztam a vékony csövet
felfelé. Így dugig megtöltöttem a cső melletti rést purhabbal. Beállítva, hogy
jól álljon (függőlegesen), és így rögzítve elég hamar megköt a purhab, mert a
talaj mindig nedves valamennyire.

Ha tényleg mészkő, és a lyuk megvan 40-60 centi, ember nem szedi ki. Ha
horganyzott a cső, szerintem a talajban lévő rész se rohad el, a purhab megvédi.

Tényleg a fúrás a legkellemetlenebb része a dolognak. Nekem csak betonra való
fúróm van, az nem nagyon szereti a puhább anyagot, nem hozza ki.