[Epitesz-barkacs] fenycso

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Nov. 12., H, 12:31:21 CET

Vajk Fekete wrote:
> Na de egyaltalan nem volt szo rola hogy villogna.
>
> "Kikapcsolt állapotban, sötétben látszik, hogy halványan parázslik a
> két
> végén."

Jó, de a végén csak villogva tud parázslani, hacsaknem valami eszméletlen
statikus villamos tér nincs a környéken, vagy egy nagy rádióadó. Amit írtál, az
csak úgy történhet, hogy az egész cső világít.

Tulajdonképpen csak azért írtam, hogy szerintem mi az ábra, mert már találkoztam
ilyennel. Sőt, még ilyenebbel is: van nálam egy olyan kompakt fénycső, ami
metronómszerűen úgy 10 másodpercenként felvillan. Az is kapac úton töltheti a
betáp elkóját, aztán amikor eléri a begyújtási szintet, bevillan, és kisüti az
elkót, jön a következő villanás. Ez már jóideje így van. Lehet, hogy célszerű
lenne kiküszöbölni, mert gondolom minden bevillanás a cső végein lévő izzószálat
is megküldi egy impulzussal. Márpedig ez nem olcsó szerkezet. Na de majd most!
:-)