[Epitesz-barkacs] hangnemek

Szali Sandor szali.sandor at gmail.com
2012. Nov. 20., K, 19:07:17 CET

alapvetoen egyszeru lenne, ha megtalaltad egy zenei resz nyugvo hangjat,
alaphangjat,
akkor arra a hangra rafutyulod a boci boci tarkat :)
ha passzol akkor dur
ha a negy felhang helyett haromra levo hangot hasznalja, akkor moll

a moll elvileg szomorkasabb

az A-moll hangsor hangjai ugyanazaok mint a C-dure,

de nem mindegy milyen harmonia szol alattuk, hol az alaphang

ha A-ra ter vissza, onnan indul a harmonia akkor moll

ez az alap, a boci boci szintu magyarazat :)

aztan notan belul tobb hangnem valtakozik altalaban
aztan gondolom van ahol meg se lehet allapitani :)