[Epitesz-barkacs] hangnemek

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Nov. 21., Sze, 00:44:03 CET

Szali Sandor wrote:

> a zongora feher billentyui.
> nem ugyanugy feherek, akar A-moll akar C-dur?

Ezt nem tudom most ellenőrizni, kipróbálni. Sajnos a gitárom tönkrement egy
ideje.
Azt tudom, hogy akármilyen dur hangsor félhangonként odébbtolható (transzponálás
asszem), és ugyanúgy dur mard, hasonlóan van a moll is.

> a hangsor hangjait irtam, nem akarmilyen elfajzott akkordokat amiket
> esetleg melletesznek :)

Nemtom, az akkordok nem elfajzottak. De bevallom, zeneilag tök műveletlen
vagyok, még kottát se tudok igazán olvasni.

De biztos van itt olyan, aki tud, és ezekre a finomságokra tud válaszolni. Én
csak a gitáron tanultam meg egy rahedli akkordot anno jószerivel készség szinten
kezelni, és határozottan érzem a különbséget a dur és a moll között, meg
egyszerűbb zenéket le tudok venni (vagy csak tudtam?) fülre. Ma már ilyesmit nem
csinál senki, mert hozzáférhetők asszem a neten a megfelelő anyagok.