[Epitesz-barkacs] hangnemek

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Nov. 22., Cs, 04:15:51 CET

Vajk Fekete wrote:

> az egesz megkulonboztetes hogy skalahang meg nem skalahang, meg
> egeszhang meg felhang tiszta ertelmetlen magia. van a 12 hang es
> kesz. aztan mindenki szabadon valaszt hogy melyikeket hasznalja es
> melyikeket nem.

Hajaj, ennek ma a komolyzenében nagy divatja lett.
Én csak úgy hívom, hogy sztochasztikus zene. Pl itt egy gyöngyszem, tegnap
hallottam, nem bírtam sokáig, de most megkerestem, és kiszerkesztettem egy
részletet.

Az a benyomásom, hogy ha van egy tölcsér, amibe golyókat dobálnak bele, azonos
méretűeket, de különböző súlyúakat, és valami a zongorára irányítja őket úgy,
hogy véletlen legyen, melyik billentyűt mikor találja el, akkor jön ki ilyen
zene. Eszem megáll, hogy van, aki ezt szerzeménynek nevezi.

Az biztos, hogy képes érzelmeket kiváltani. Bennem pl olyat, hogy ha sokáig
szól, összetörök valamit magam körül. :) De ha ott lennék, lehet, hogy a
zongoristát agyalnám meg. :-)

Na aztán bőven lehet, hogy az én zenei műveltségem, képességem jár a béka segge
alatt km-ekkel. Ebben a műben én fel nem ismerek semmit, nem tudnék se mollról,
se durról beszélni. Meg semmiről sem, max dühről.

A non-text attachment was scrubbed...
Name: felutes.mp3
Type: audio/mpeg
Size: 56304 bytes