[Epitesz-barkacs] hajópadlo fektetése

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2012. Okt. 1., H, 16:30:38 CEST

Sziasztok!

Azért hagynám el a párnafát, mert tetőtérben, betonozott felületre,
erősen hangszigetelt, úsztatott padlót építenék.

A párnafa lokálisan túl nagy nyomást fejt ki a szigetelőágyra és abba
belenyomódik, ezzel megszűnik a hangszigetelés. Másodsorban járulékos
vastagságnövekedést is okoz.

A hajópadló anyaga valamilyen nem nemes fenyő. 4 méteres szálakból
csináltam már 60cm széles felületet, ezt szabtam aztán méretre különféle
borításokhoz. Ekkora egységet még tudok kezelni a rendelkezésemre álló
szerszámokkal, hellyel és tapasztalattal, de azt már nem tudom, hogy
ilyen lapokat vajon össze tudok-e résmentesen dolgozni? Valószínűleg meg
kell próbálni, aztán vagy bejön, vagy nem.

Végső soron azt is lehetne csinálni, hogy az egymás mellé tolt két lap
között vonalzó mellett végigtolok egy ujjmarót, ezzel elég pontos lesz a
távolság a két lap szélei között, aztán az így elvesztett nútillesztés
helyett egy lamellázógéppel hozom síkba a lapokat. A megoldhatatlannak
tűnő probléma itt az, hogy a marófejet nem tudom a falig kitolni.

Üdv
pi