[Epitesz-barkacs] OT: segitseg kellene

Acs Gabor levlista at e8e.eu
2012. Okt. 3., Sze, 13:03:45 CEST

Szerintem meg próbáljuk meg, amit Tibor javasolt.

Addig is egy pár dolog. A hálózaton vannak különböző eszközök, gépek,
hogy meg lehessen őket különböztetni, IP címmel azonosítják. Ha minden
gépnek adsz saját IP címet, ezt nevezik statikus megoldásnak. Ha van egy
szerver, ami automatikus leosztja a hálózaton belül minden résztvevőnek,
hogy mi legyen az ő IP címe, ezt a módszert nevezik dinamikus
címkiosztásnak, DHCP-nek.
A UPC-nél ez úgy néz ki, hogy a modemen keresztül a PC-d az ő nagy
hálózatuknak egy gépe lesz, a gépedet úgy kell beállítani, hogy DHCP-n
keresztül kaja meg a UPC-től a saját IP címét. Ez így jó is addig, amíg
nincs semmi más az otthoni hálózatodban, csak a saját géped. De amint
akarod egy másik gépről használni az Internetet (akár okostelefonod
Wifijével), vagy veszel egy Ethernetes nyomtatót, hálózati winchestert,
akármit, csak úgy tudod ezeket összekábelezni, hogy veszel egy routert,
vagy switchet, ami ellátja a hálózati elosztó szerepét. A router még azt
is meg tudja csinálni, hogy a UPC felé úgy csinál, mintha ő lenne a PC,
hagyja hogy a UPC kiadjon neki egy olyan IP címet, amit akar, de ezt ő
átváltoztatja a te saját hálózatodon belül olyanra, mintha a hálózatodon
belüli, saját magad kiadott IP cím-tartományon belül jött volna létre.
Így saját kezedben tudod tartani az otthoni hálózati dolgokat, tudod
bővíteni a hálózatot, illetve a router tűfala megvéd bizonyos kintről
jövő hacker-jellegű támadásoktól.

Gábor