[Epitesz-barkacs] OT: segitseg kellene

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Okt. 4., Cs, 14:05:05 CEST

Acs Gabor wrote:
> Pedig de jól leírtam, mire való a router...

Én meg dejól elfelejtettem! :) De előásom újra.
Megtettem. Azért felejtettem el, mert eleve leírtál egy csomó olyasmit, ami
nekem a levegőben lóg, és csak mellesleg volt benne szó a routerről.

Szóval ez egy szakma, az a gyanúm, és ha a fogalmak nincsenek meg, akkor hiába
ír bárki szép, összefüggő, logikus mondatokat, az ember azt hiszi olvasva, hogy
érti, aztán kiderül mégse marad meg. Szó szerinti bemagolásnak nincs értelme.
:-) A fogalmak meg csak használat közben ragadnak bele a fejbe.
Csak írok párat:
IP cím, ebből van statikus meg dinamikus, de ha valaki következetesen azt írná,
hogy van belőle folytonos meg szaggatott, azt is bevenném. :-)
És még tartománya is van, nézzenek oda! :-)

Aztán itt van ez a DHCP, még a hosszabbítását is kikerestem, de nem mentem vele
sokra, azonnal kiesett, ahogy becsuktam. (Most már nem tudnám ideírni.)

Switch. Jó, hogy elosztó..., de mitől repül és nem zuhan le? :-) Most pl itt van
ez a kütyü, amibe belemegy az üvegszál. Ez is switch? mert ez is eloszt jelet
sokfelé. Aki látott ilyet, meg azt is pontosan tudja, mit csinál, az most biztos
meg van rökönyödve, de sajnos tényleg gőzöm sincs, mit csinál pontosan, és hogy
néz ki, meg mér így hívják stb.

Nem ezekre adott részletes válasz a lényeg, bele ne fogjon bárki is, csak
érzékeltetni akartam, milyen az, amikor valaki a részleteket abszolút nem
ismeri, és milyen hülyén tudhat nézni, ha valaki ezeket magyarázza. Én abban
különbözök más ilyenektől talán, hogy le is merem írni, mit miért nem tudok
frankón megragadni, mi miért lóg teljesen a levegőben.

Szerintem hasonló vagyok, csak beismerem, mint Mágus az áramban. Rengeteg dolgot
tud már, de néha feltesz olyan kérdést, amiből kiderül, hogy azt a valamit,
amiben mesterkedik, totálisan nem érti. Eddig megúszta. :-) Én nem vagyok
veszélyben, csak legföljebb elkúrom, amibe belekotrok, mert tényleg gőzöm nincs
semmiről, még ha vannak is fogalmak(at jelző szavak), amiket már ezerszer
hallottam-olvastam. Valszeg azért, mert az egész teljesen "alaptalan", szóval
kimaradt valahol régen a kanyarban az összes alap, és nem tudom, hogy lehetne
pótolni, legalább, hogy felhasználói szinten a lényeggel úgy-ahogy tiszátban
legyek.

Jelenleg a PC használat (nem polkorrekt!) nálam tök intuitív. Sokmindent meg
tudok csinálni, meg érzem (nem tudom), hogy kb mit hogy merre hogyan, de van,
amikor nem jön be, akkor van a baj. Aki meg érti, az max véletlen hibázik,
mellényúl, de amit tesz, arról pontosan tudja, hogy mit tesz, pl hogy mit miért
kavar bele mondjuk a "registry"-be, és annak mi lesz a hatása. Szóval nem vak
tyúk is talál szemet alapon megy a dolog nála, hanem max csak idő kérdése, de a
problémának mindenképpen a végére tud járni. Én pl így vagyok az erősáramú
tirisztoros lomokkal, szinte lehetetlennek érzem, hogy ne találjam meg a hibát,
ha van. A villanyszerelő is árammal foglalkozik, de sokszor esélye nincs, hogy
megtalálja a hibát, mert totál nem érti, hogy működik az egész hóbelevanc, de
lehet szerencséje. Én meg az utolsó ellenállásig tudom, értem.