[Epitesz-barkacs] Merleg tap

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Okt. 9., K, 17:02:11 CEST

Pataki István wrote:
> Mielőtt elküldeném a listára, ellenőrizd, hogy nem szaladok-e megint
> bele valamibe?

Ha már mégis a listára is jött:

> így is elég sok. Viszont a kondenzátort nem lehet megérinteni, tehát
> a tárolt energia nem játszik.

Sajnos játszik. A rajz nem teljes. A mérleg úgy működik, hogy alapban nem
fogyasztja valszeg az elemeket. A hátsó két tappancson van kapcsoló, és ha rááll
az ember, akkor kapcsol be. Ha a kondi mondjuk 25V-ra feltöltődne, és ezt kapná
a cucc bekapcsoláskor, akor kész, vége, kinyiffan.

> De most már végleg nem értem ...
>
> A közölt rajz alapján nem is látok töltést, mert amit pozitív
> félperiódusban belenyom, legalább annyit kis is szívhat belőle a
> negatív félperiódusban.

Majd kipihentebb állapotban újra megnézed. :)
Negatív félperiódusban a kondit töltő dióda lezár, a másik csak megakadályozza,
hogy ez a töltődióda nagy záróirányú fesznek legyen kitéve.

Az a helyzet, hogy ezt a nulladiódát ki is felejtettem, de a max 42uA még egy
ilyen diódát se tud kinyírni záróirányban sem, egyszerűen a letörési fesznél
megáll.

Nagyobb félvezetőket, tárcsatirisztorokat jóval nagyobb árammal szoktam letörési
feszre mérni, már a mA-es tartományban.

Na de már megint elektro listát játszom, már ez is sok.