[Epitesz-barkacs] CO erzekelo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Okt. 25., Cs, 18:14:29 CEST

T. Kartácsok!

Van valami infótok, módszeretek, hogy lehet egy ilyen kütyüt kipróbálni úgy,
hogy nem a tesztgombot nyomkurássza az ember, hanem valódi CO-t kapjon?

Ismerős cuccát matattam itt, nem volt a helyén a nyák meg ilyenek, most minden
okés, a gombra visít, mint állat, de CO-ra nem sikerült kipróbálni. Pedig
kísérleteztem:

Az a kis palackos gázégő (benzinlámpa alakú) levegő bejáratait totál elzártam,
egy kisméretű, kormoló lángot kreáltam úgy, hogy a sötétsárga lángba fémlemezt
is beletartottam. Másodpercek alatt kormos is lett. És ugye ahol korom
keletkezik, ott CO is - gondoltam.

Fölétartottam a kütyüt úgy, hogy azért még ne legyen kormos, meg el se olvadjon,
de 1-2 perc alatt se sikerült beindítani ezen a módon. Lehet, hogy nem termelt
az eljárás elég tömény CO-t, vagy esetleg már döglött az érzékelő?

Lehet, hogy ezek korlátozott ideig használhatók?

Végülis mondhatnám, nem az én dolgom, csak az elemcsere meg a helyére
visszarakás okozott gondot. De azért nem ártana, ha lenne valami módszer arra,
hogy kiderüljön, megfelelően működik.