[Epitesz-barkacs] Li-ion

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Okt. 27., Szo, 21:56:22 CEST

Cser Tamas wrote:
> ezek az akkus csavarnyúzók tudják a jobbra-balra forgatást is, amit a
> 230Voltos barkács fúrógép ketyerék nem nagyon.

Ne viccelj, ma már nem is nagyon van olyan gép a leggagyibból se, ami ne tudna
jobbra-balra forogni!

> szóval emiatt érheti meg farigcsálni, ha az embernek nincs li-ion
> akksisra költeni valója

Az a határozott véleményem, hogy meg kéne oldani, hogy a NiCd aksik állandóan
feszen legyenek.

Egy apró eset, talán már írtam:
Rádiós csengő, mindkét része elemes.
A kapun lévő sok éve műk a 9V-os elemmel, mert csak akkor van fogyasztás, amikor
megnyomja valaki a gimbet. Na de a másik fele állandóan fülel, vagyis vételen
van, és seperc alatt kimeríti a két AA elemet, aksit, bármit.

Volt itt egy rahedli tökszar aksi, azért adta ismerős, hogy válogassam ki, mi jó
még. Volt köztük néhány NiCd AA, amit feltöltöttem, de hamar kimerült a legjobb
is.

Ebből kettőt beleraktam a csengőbe, miután barkácsoltam bele
kondis-diódás-zeneres tápot. Tápról nem szólalt meg, mert annál nagyobb volt az
áramfelvétele, de ha benne volt az aksi, akkor megszólalt, és állandóan töltve
volt. Illetve a mai napig így megy, az ősrégi aksik a mai napig teljesítik a
feladatukat.

--> ha egy nem teljesen kuka NiCd volna így állandóan tápon, az valszeg még
jobban teljesítené a feladatát. Tervezem is (lustaság, fél egészség), hogy a
meglévő 5 akkupakkra eszkábálok valami lájtos állandóan feszen tartó
csepptöltőt. Lehet, hogy megemberelik magukat, és az önkisülés is alábbhagy.
Majd belemérek a csengőbe, pontosan mekkora feszt kell beadni neki cellánként,
és mekkora áramkorláttal mAh-nként.

Csak még ki kéne találni valami egyszerű, csipeszre hajazó kontaktpárt, amit az
aksira lehet csiptetni.