[Epitesz-barkacs] Li-ion

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Okt. 28., V, 00:36:34 CEST

Cser Tamas wrote:

> akkor van (neked is) elvileg 4db akkupackod

4 db 18V-os, és egy 14,4V-os nagyobb áramú (súlyú).

> ha 2 - 3 - 4 akkupackot simán párhuzamosan kötök,
> (mint ahogy autós akksikat  lehet párhuzamosan kötni)
> az NiCd hogyan reagál erre?

Ha mind ép, és a korábban emlegetett csepptöltésről van szó, akkor nincs baj, jó
lesz. A normál feltöltéshez nem, mert ezek máshogy viselkednek, mint az
ólomaksik. Ha jól tudom, elvileg ezek a teljes feltöltés után elkezdenek
melegedni meg a feszük is csökken. Pont ezt (-du/dt) érzékeli a töltő, és
tekinti feltöltöttnek az aksit - ha jól tudom. Meg hát a jobbak a hőfokot is
érzékelik.

Gyanús, hogy a gagyi masinák töltői azért teszik tönkre az aksikat, mert semmi
akkumenedzser nincs a rendszerben, simán tolja bele a delejt, aztán lesz, ami
lesz. Kisütéskor még szarabb, mert nem egyszerre sülnek ki a sorbakötött cellák.
Amelyik legelőször teszi, azt jó eséllyel át lesz polarizálva. (Lekonyul a fesz
kicsit, de még ezt a 10 csavart behajtja a zemberke, ezzel kész is.)

De ezt a témát már kiveséztük itt.