[Epitesz-barkacs] Li-ion

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Okt. 28., V, 09:41:58 CET

Hofferek Attila wrote:

> És mi volt a végkövetkeztetés? Épp most örököltem egy szóban forgó
> "Rondy" becenevű aksis gépet, egy trafó, egy dióda, egy ellenállás
> összetételű töltővel. Amikor fel van töltve az aksi, nagyon bika kis
> gép, bírja is sokáig, de egy nap alatt teljesen kikonyul az aksi.

Nem emléxem végkövetkeztetésre, simán csak abbahagytuk a témát. Voltak ötletek,
tán valami megoldásféle is volt rá, vagy arra, hogy töltéskor ne legyen egyik se
túltöltve, vagy arra, hogy használatkor ne tudjon átpolarizálódni, de nem
emléxem a részletekre.

Rémlik olyasmi, hogy nagy akkutelepeknél alkalmazott megoldás is jó lehet.
Ezeknél van olyan, hogy valahonnan középről is van kivezetés, és ha valamelyik
cella lekonyul, akkor a középnek a két véghez képesti potenciálja eltolódik, ezt
lehet érzékelni, és be lehet avatkozni. Meg más megoldások is szóba kerültek, de
meglepne, ha bármelyiket bármelyikünk megépítette volna.

Az egy nap alatti kimerülésre lehet, hogy ez az állandó feszentartás lenne a
megoldás, mert az a két AA NiCd, amit a csengőbe raktam, 1 óra alatt totál
kimerült. :-) Viszont amióta a csengőben van, azóta tartják a frontot (sok éve).
Ki kéne vennem, és megnézni, most mit csinálnak, ha magukra vannak hagyva.
Tényleg, meg is teszem, és elmesélem. Ha lekonyul, akkor pech, nem jó a módi a
regenerálásra. Úgyis van NiMH is, ami hamar kimerül, azokkal is kipróbálom a
csengőterápiát. :-)

Meg is tettem. A két NiMH 1V körüli-alatti állapotban került be, a két NiCd-t
kivéve 1,29V-ot mértem rajtuk. Na majd megírom, mit produkáltak a tizenéves
NiCd-k.