[Epitesz-barkacs] 42es csőkulcs

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Sze. 24., H, 18:24:53 CEST

Cser Tamas wrote:
> gépbontás közben egy 42es csőkulcs hiányát szeretném áthidalmi
>
> van 42mm belső átmérőjű csövem, annak az egyik végét fehérizzásig
> felhevíteném, és ráütném a csavarra, azon kihütve sikerülne csőkulcsot
> "emulálnom" ?

Ez is egy lehetőség, de nagyon kínos, és bizonytalan kimenetelű.
Sokkal precízebb munkát végeznél, ha levágnál 6 db oldalél méretű laposvasat, és
abból sima hegesztéssel hoznád össze a kulcs ezen részét.

Azt is megteheted, hogy rászorítod a csavarfejre 2 szorítással, és úgy
megpöttyözgeted a V alakú réseket, amiket később végighegeszthetsz.

Arra figyelni kell, hogy érdemes a csavarfejre rátekerni pl egy alkalmas
vastagságú papírcsíkot, hogy amikor a hegesztéstől összehúzódik az elkészült
hatszög, le is lehessen róla venni. Különben úgy rágyógyul, hogy leverni is csak
marha nehezen fog sikerülni.

Természetesen a pöttyözés után célszerű levenni már, és szabadon lévőként
meghegeszteni rendesen. Esetleg előtte rápöttyözni a megfelelő csőre, hogy még
kevésbé másszon el.

(Ezzel a módszerrel már nem is egy kulcsot csináltam. A legsikeresebb az volt,
amivel 2 collos csőre való anyákat húztam meg légkulccsal egy tartályban állva.
Jó sokat. Az 5-ös laposvasakból készült.)