[Epitesz-barkacs] kábelcsatorna megoldás

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2013. Ápr. 12., P, 06:17:45 CEST

Sziasztok!

A lakás és a kapu közti kábelek (optika, koax, rézér, csengő, világítás)
eddig egy falon futottak, kábelcsatornában. Ez a fal le lesz bontva, a
tövében térdmagasságban jön be a gázcső, fém karókra rögzítve, és csak
valamilyen álcázó növényzet fogja eltakarni.

A gázcső mentén, a csövet tartó oszlopokra rögzített távtartókon
gondoltam behozni a kábeleket, de csak valamilyen utólag fölhelyezhető
burkolat jöhet számításba, ugyanis a kábeleket nem lehet újrahúzni,
ezért védőcső nem játszik. Jó lenne valami UV és időjárás tűrő megoldás.
Mechanikai szempontból kábelcsatorna lenne a legjobb, mert azt csak
egyszerűen aláteszem a kábelkötegnek, rápattintom a fedelét, és készen
van a burkolat. Az a gondom, hogy darabokból áll, és ez falra rögzítve
nem volt probléma, az összeeresztéseknél a fedéllel átlapolódott, de
most "levegőben" fog futni, ezért egy darabban kéne kb. 10 méter. Végső
soron a függesztés vagy alátámasztás távtartóit lehetne olyan szélesre
csinálni és úgy elhelyezni, hogy éppen összefogják a csatornavégeket, de
attól tartok, hogy az idő vasfoga ezt könnyen kikezdi. Könnyebben,
mintha egy számmal nagyobb csatornát választok, és a belsejében
ragasztással toldom össze a darabokat, lehetőleg éppen beleillő "U"
elemekkel.

Vasmunkától nem zárkózom el, darabolás, hegesztés megoldható. Arra is
gondoltam, hogy horganyzott, vagy cink lemezből hajlítok "szögvasat",
amire már fel tudom erősíteni a kábelcsatornát, az átlapolás is
megoldott, még "tetőt" is tudok fölé ezzel biztosítani. Feltéve, hogy
elérhető közelségben (és áron) találok olyan kereskedőt, akinél a vágást
és a hajlítást is meg tudom csinálni. De lehetne kész profil is, esetleg
valami gipszkartonos szerelő elem? Mennyire tudom azt a rozsdától
megvédeni?

Szeretném, ha a közösség ötletelne a kérdésben, hátha valami sokkal jobb
megoldás is kikerekedne.

Köszönettel
pi