[Epitesz-barkacs] házi vízellátó

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2013. Ápr. 29., H, 10:20:19 CEST

Sziasztok!

Kútból szivattyúzott vízzel szeretnék kertet locsolni, autót mosni...
A Brikostore kivonulásakor decemberben vettem egy házi vízellátót.
Ez úgy néz ki, hogy alul van egy tartály, felette a szivattyú.
A víz haladási irányának sorrendjében a következők vannak:
szivattyúház, nyomáskapcsoló, T elágazó, nyomástartály.

Nemrég próba szivattyúzást végeztem vele és amikor a víz elérte a
nyomáskapcsolón beállított
értéket, az kikapcsolta a szivattyúmotort. Ekkor a szivattyún keresztül
visszaáramlott a víz,
vagyis lecsökkent a nyomás és újra bekapcsolt a szivattyú.
(Igaz, ekkor a nyomástartályt kiiktattam és a rákötött kerti slag
alakváltozása töltött be hasonló szerepet.)

Ebből a jelenségből arra következtettem, hogy be kell raknom a rendszerbe
egy visszafolyásgátló szelepet.
A szívócső alján van egy lábszelep, de ezek szerint kell még egy.

Hova rakjam a visszafolyásgátló szelepet?
A szivattyúház elé, a szívó oldalra, vagy a szivattyúház és a
nyomáskapcsoló közé a nyomó oldalra?

Másik kérdésem, hogy az összes házi vízellátó rendszernél, aminek a képét a
kereső kiadja,
mindenhol alul van a nyomástartály és felette a szivattyú.
Lehet valami működésbeli oka ennek?
Én a szivattyút a falra egy konzolra szeretném felrakni és a tartályt meg
föléje kb 60 cm-el.
Én nem sejtek olyan okot, ami miatt ebből gondom lenne később.
Mi a véleményetek?

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv. Tibi