[Epitesz-barkacs] Tolókapu kerékvezetőguruló cső

Zsolt epitesz1 at telectronic.hu
2013. Aug. 17., Szo, 21:17:54 CEST

>Úszókapu? Nem szimpatikus valamiért?
Mert nem kivitelezhető.
Amerre el lehet tolni a kaput ott van a kiskapu és nem felcserélhető
egymással a kettő.

>Én az olcsóbbat választanám, mert a használattól úgyis lejön róla a
>horgany.
Én is , de valószínáleg nem felül fog elrohadni hanem az alja, ami a
betonban lenne, mert az áll többet a nedvesben

>Viszont nem lehet nagy ügy olyanra csinálni, hogy ha már nem szimpatikus az
>állapota, könnyű legyen kicserélni.
Igen ez is egy szempont, ezen is gondolkodtam, hogy rozsdamentes csavarral
csavarozom le, és azt szinte mindig ki lehet szedni.

>Ez a vájúkészítés elég macerás dolog.
Valószínűleg 10-20 korongot elhasználok rá, de jobb 5letem nincs.
A csövet hosszába félbe vágni és azt lecsavarozni se leány álom.
A szögvas profil meg nekem nem tetszik.

Meg aztán nem vagyok profi kőműves és a már elkészült járda közepén van egy
2 cm-es hajlat lefelé a széleihez képest. Vagyis ez nem kőművesség kérdése,
csak amikor csináltam akkor már több napja ástam meg nem volt kerítés, meg
betonozás, meg oszlopok meg kiskapu, meg nagykapu, meg stb. és minél
hamarabb készen akartam lenni vele és erre nem figyeltem.
Így ezért gondoltam arra, hogy vájú ami vízszintben van és a közepén jobban
kiáll a vascső, míg a szélein kevésbé, és így el tudom csalni azt a 2 cm-t
Egyébként észre sem lehet venni... :)

>Azért azt úgy elég kellemetlen lehet tisztogatni, főleg télvíz idején a
>lecsorgott és belefagyott cuccot...
Ezért lenne 1 colos cső a maga 34 mm átmérőjével és majd a feléig ér a kerék
amit találtam.

Egyébként maga a kapu 4 méter széles (muszáj ilyen szélesnek lennie a helyi
adottságok miatt, mert egyből fodulni is kell)
Szóval a 4 méter szélességben az alsó 80*40 zártszelvény (ami itt van a
kertben) meg a váz, merevítők lesz 2-300 kg, így a téli jég az (remélem)
csak úgy pattan le a vascsőről a kapu súlya alatt...

>Szobatudos gondolatai:
De nagyon hasznosak (egyszerűen imádom a hozzászólásaidat, mert rövid,
tömör, lényegretötő, és átgondolt)

> - a belseje fog rohadni. ki kellene onteni valami szurokkal vagy
> hasonloval

Igen erre gondoltam a rohadás alatt

> - a betonba furt lyuk a tiplivel koveteli hogy fagyjon bele a viz es
>repessze el.
Na erre nem gondoltam, de jó a felvetés.

>Nekem a V palyas kerek es a szogvas ellel felfele jobban tetszik.

Nem tudom, nekem olyan idegen, hogy egy éles él van felfelé és nem egy
félhenger.
Egyébként a kerék az pontosan V pályás és csak 2 ponton érne a csőhöz.

>Betonba lefurt levert koracelok, szogvasra hegesztett fulek, helyszinen
>osszehegesztve? A levert koracelt korbe lehet talan onteni szurokkal.
Ahha, ezt összekombinálva a rozsdamentes csavarral, akár oldható is
maradhat.
De a tiplit is kiöntve jól felhígított bonbittal, kb. jól vízzáró lehet...

zsolt