[Epitesz-barkacs] Itt van az ősz, itt van újra - páralecsapódás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Aug. 31., Szo, 20:58:24 CEST

Kormos Imre wrote:
> Éjjel mindegyik felület erősen kisugároz az abszolút 0 fokú égbolt
> fele. A bőr alulról hőszigetelt és rossz hővezető, túlhűl a
> környezetéhez képest. A vas jó hővezető, megtartja a környezete
> hőmérsékletét.

Valóban ilyesmiről van szó - azzal az eltéréssel, hogy a tiszta égbőlt nem nulla
fokú sugárzónak számít, hanem valami -50...-60 fok is lehet. Akinek van egy
infrahőmérője, nézzen rá vele az égre, és meg fogja látni.
(Valahol olvastam, hogy az égbolt effektív középhőmérséklete -54 fok, de ebben
valszeg a nappal is benne van. Most az én hőmérőm a csillagos eget -58 fokosnak
látja.

Ha az udvaron van valami, ami jól hőszigetelt, az tud nagyon lehűlni. Persze nem
csak az ég áll vele szemben, hanem vannak tereptárgyak (fák, házfal...), azok
ugye normális hőfokúak, és tudnak valamennyit rásugározni. A vas nem is jól
hőszigetelt, és vezeti is meg alulról is kapja a hőt.

Lehetne olyan hűtőt csinálni elvileg, hogy valami felülről nyitott hungarocell
doboz jó vastag hungarocellből, és jó magas fallal, afféle köbméteres méretben.
Az alja jószerivel csak az eget látná. Tiszta időben simán el tudom képzelni,
hogy még kánikulás, de szélcsendes napok éjszakákán is lederesedik belül az
alja.