[Epitesz-barkacs] uzleti celu egyben

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2013. Aug. 31., Szo, 22:47:02 CEST

Sziasztok!

Mivel itt nálam sokkal képzettebb kollégákat érzékelek, segítségeteket kérem a következőben:

Az anyag 40x40-es vas zártszelvény (talán 2mm a falvastagság), és 6,5mm-es furatok vannak benne, de némelyik kicsit átfedésben, vagy nagyon közel egymáshoz. Ezeket a furatokat szeretném 6,8-7,0mm-re feltágítani, fúrótörés nélkül. Emlékeimben van olyan fúróhegy, amelyik a szokásos spirálnál sokkal tömöttebb az oldalán, azzal talán kellő óvatossággal lehetne tágítani a lyukakat.

Az eredeti feladat: hibás helyen lévő furatok eltömítése.

Megpróbálhatnám villannyal hegeszteni, de ahhoz elég vékonynak tűnik, hogy a függőleges falat inkább átégessem, mint felrakjam rá az anyagot. Ez egy kerítés, festve van és deszkázva, amúgy sincs semmi kedvem szétszedni.

Arra gondoltam, hogy M8-as egyvonalas menetfúróval megfúrom, és beleerőltetek egy menetes szárat, amit esetleg előtte kissé kúposra köszörültem. Aztán flexszel levágom a kiálló részt, simára köszörülöm a felületet, a menetes szárat meg előkészítem a következő furathoz.

A viszonylag puha menetes szár helyett esetleg kemény (a zártszelvénynél keményebb) hatlapfejű csavart használnék, az ideális az lenne, ha a csavar fúrná magának a menetet. Ehhez esetleg hosszirányban kis árkot köszörülnék az elejébe, de jó lenne megsaccolni a tengelyhez való dőlését. Igazából nem akarnék vele nyulat lőni, a lényeg, hogy festés után ne látsszon, és hosszú idő után se essen ki magától.

Minden megoldás érdekel:)

Köszönettel
pi