[Epitesz-barkacs] Infrafutés - holeadás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Jan. 2., Sze, 12:28:40 CET

Vajk Fekete wrote:
> de ahhoz hogy elparologtassa, meg kellene termelnie.
>
> amugy siman megtermeli, csak elmegy siman hovezetessel meg
> sugarzassal, nem jut megegyszer annyi a parologtatasra. (ember kis
> eroltetessel tartosan siman tud 100W mechanikai munkat, es nem hiszem
> hogy 20% feletti lenne a hatasfoka)

Én 30%-kal szoktam számolni, nem tudom, honnan vettem. Ha 20% lenne, az még jobb
lenne, mert akkor 500W lenne a felhasznált teljesítmény 100W-nál, ami eros
fogyással járhartna. Nem jár.
(300W-nál kb percenként éget el az ember 1 g cukornak vagy fél g zsírnak
megfelelo energiát. Persze, ha nem kajából dolgozik.)