[Epitesz-barkacs] Infrafűtés - hőleadás

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2013. Jan. 2., Sze, 13:31:31 CET

Sziasztok!

BUÉK!

Az izzadással kapcsolatban két gondolatom van:
Az egyik, hogy a derékban nagyobb ember testfelülete nem annyival nagyobb,
mint a tömege.
Vagyis több energia kell a test cipeléséhet, miközben arányaiban kisebb
felületen tudja leadni, mint egy edzett
ember.

A másik a keringési rendszer.
Előfordul, hogy az ember szíve nem tökéletesen ver és emiatt mozgás nélkül
is kiveri a víz.
Elkezd izzadni.
Az alábbi egy általam kitalált feltételezés és nem tudom, van-e köze a
valósághoz:
Feltételezve, hogy ez az izzadás valamilyen közvetett okozat, a testmozgás
esetében ez a közvetett
"érzékelő" "szerkezet" idősebb, illetve testesebb emberek esetében
félreinformálódik és emiatt
izzadást hoz létre.
De lehet, hogy akkor "csapódik be", amikor szívbetegség miatt rossz a
keringés.

Egy régi élmény jutott eszembe a téli sportolással kapcsolatban.
Gimnazista voltam, amikor télen egy atlétatrikóban és egy klotgatyában a
testnevelő tanár
mínusz fokokban is kihajtott minket az udvarra. Mivel fáztunk, a bőr
pórusai összehúzódtak, a hajszálerekben
a keringés csökkent, hogy ne sok hőt adjunk le. Óra végén kosaraztunk. Az
izommunka miatt
megnőtt a testhőmérsékletünk. De a hideg elleni védekezés miatt a bőrünk
nem tudta leadni a
felesleges hőt. Nagyon rossz érzés volt, hogy kívülről fáztam és belülről
piszok melegem volt.

Üdv. Tibi