[Epitesz-barkacs] Falfesték lekaparása...

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Júl. 9., K, 09:42:52 CEST

Szia Balázs!

> Max. egészségügyi vonatkozása lehet, ha vastagon penészes. Spóra
> mindenütt és mindig van, legföljebb nem tud kikelni.

Persze, de ha a feketeséget mechanikusan bolygatják, az irdatlan mennyiségben
tudja szétszórni a dzsuvát. Nem magamtól mondom, hogy így kell csinálni, le van
írva a flakonra. Ne bolygassuk, egyből szórjuk be, várjunk negyedórát, ha jól
emléxem, aztán mossuk le. Rettentően hatásos, tapasztaltam. Ha borzasztóan
töményen fekete, egy ismétlés, és fog sikerülni.

Ha van utána páramentesítés, vissza se térnek, ez is tapasztalat.
Régen is távolítgattam el hipóval penészt, kézzel, hipós ronggyal, de szar meló
volt, és nem volt teljesen hatásos. Hát persze, mert nem tudtam, hogy hagyni
kell ázni. És persze vissza is tért a penész.

Sajnos a háztartási hipó egy nagy xar, szinte meg lehet inni. :-) Ez ami a
savo-ban van, ez se olyan vészesen tömény. Ipari, teljesen töményet kéne
szerezni. Lehet, hogy a vegyszerboltban (azúr) van olyan is. Azt tudom, hogy
galvánüzemekben használják a tök töményet, csak nem tudom, mire. Ott a sósav is
sokkal töményebb formában leledzik. Abba nem lehet csak úgy beleszagolni
büntetlenül.