[Epitesz-barkacs] Szunyogirtas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Júl. 12., P, 09:09:41 CEST

Kormos Imre wrote:
> Nem tudom, nekem ez olyan egyértelműnek tűnik, mint hogy a fű zöld, a
> víz nedves.. :)

Pedig a víz nem nedves. :-)
Én is laikus vagyok, és én is látok ellentmondásokat, de pl azt hallottam
rádióban szakember szájából, hogy a genetikai állomány és a létszám összefügg.
Mivel jó sokan vagyunk, nemigen változik mostanság az emberiség genetikai
állománya.

Az evidens, hogy a természetes kiválasztódás gyérült. De ez nem rengeteg
betegség továbbadásában érhető tetten. Gondold el, hogy a betegségek zöme elég
idős korban támad, addigra meg már az unokák is megszületnek, az öreg meg vagy
eléldegél idáig (tud beteg lenni), vagy nem, de a gyerekei többnyire már
megvannak. Régebben jó sokan, tizennel kezdődő szülés volt jellemző mondjuk 100
évvel ezelőtt Mo-on. Ebből lehet, hogy páran meghaltak már gyerekkorban, de nem
azért, mert genetikailag hibásak voltak a tesókhoz képest, hanem mert mondjuk
felöklelte a bika, vagy valami evidens betegségben, amiből ma simán ki szokás
gyógyulni, meghaltak. A tüdőgyulladás vagy más fertőzés nem genetikai alapon
válogat.

Pl amiben otthon vagyok, a 2-es tip. cukorbetegség. Be kell vallják a dokik,
hogy halvány fogalmuk nincs, mitől jön létre. Én is benne vagyok, de ha ezt nem
tudnák egyáltalán kezelni, akkor is elég öregen pusztultam volna bele, már rég
felnőttek addigra a gyerekeim. Ők meg nem cukorbetegek még.

Ellenben a Ceizeltől hallottam interjúban, hogy pl a csípőficam, az a
kisgyerekkori, amit spéci pelenkákkal vagy mikkel ki tudnak küszöbölni, ez
genetikai eredetű, anyáról lányra öröklődik, ha jól emléxem. Ha nem tudnák
kikezelni, akkor ezek a lányok szülésileg problémásak lennének. Ez pl jó példa a
romlásra. Mondta is asszem, hogy x idő múlva (és mondott valami sok évet) a nők
zöme csípőficammal fog születni. Na persze, mindaddig, amíg fel nem találják a
megoldást.

Az ember ebben (is) különleges. A dolgok nem csak úgy megtörténnek, hanem itt
tudatos beavatkozás van. Ez kétirányú, egyrészt az, amitől félünk, hogy
elkorcsosulunk, másrészt meg a javítás lehetősége is benne van.

Ma ugye főleg 2 dologba szokás belehalni, ha nem erőszakos a halál (pl
baleseti): valamilyen rák, vagy szív-érrendszeri betegség. Ez nem azt jelenti,
hogy húdeszar, régen az emberek kis része halt csak meg illyesmiben, hanem azt,
hogy a többi ronda halálok jelentős része ki van lőve. Ha a szív-érrendszeri
bajokat is kilőnék, szinte csak a rák maradna, szóval majdmindenki, aki
betegségben hal meg, az rákban halna meg. Mert hogy mese nincs, valamiben muszáj
meghalni. Olyan sincs, hogy "végelgyengülés" (szerintem). Mindig van valami
konkrét ok, max nem vizsgálják meg, vagy csak nem mondják ki. Nekem az
"összeomlott a keringése" duma tetszik a legjobban. :-)

Szóval növöget az az átlagéletkor elég tisztességesen, és egyre nagyobb azok
száma is, akik elég jó életminőségben érik el a 90 körüli korokat. (Ez lenne a
legfontosabb cél talán eü szempontból, nem rozzantan, hanem jó életminőségben
megöregedni.) Ilyesmi régen nemigen volt jellemző.