[Epitesz-barkacs] párafüggöny

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2013. Júl. 23., K, 21:33:38 CEST

Sziasztok!

Tapasztaltam egy párafüggöny működését teraszon, és nagyon tetszett.
Nekem főleg azért kéne, mert - állítólag - a szúnyogokat is távol
tartja. Direktben a hálózati vízről ment, és egy játékszer benyomását
keltette a vékony műanyag csővel és műanyag elemekkel, ráadásul
állandóan piszkálni kellett, hogy működjön.

Gondoltam, megpróbálom 15-ös rézcsővel, szépen lehet rögzíteni az eresz
alatt, egyik falon lehozom a végét, gyorcsatlakozó, aztán csak rádugom a
kerti slagot ...

Gondoltam, elég vékony fúróval kilyukasztom, aztán azon szépen szórja a
vizet.

1-es furat vastag lett, kb. 5 méterre spriccelt, alig szórta szét.
Szemből kicsit megkalapáltam a lyukat (ha nagyon muszáj, tűszelep
jusztírozására használatos megoldás), jobban szátszórta, de továbbra is
messze spriccelt.

0,5mm-es furat (sikerült, 1 azaz egy furatot csináltam, és nem törtem el
a fúrót, pedig kézből fúrtam szép nagydarab akkus fúró-csavarozóval).
Szintén messze (kb. 4 méter) spriccelt, jusztírozás ugyancsak
eredménytelen.

Felfúrtam 5-ös fúróval, 6-os menet bele, és belecsavartam egy 0,28mm-es
gázfúvókát. Kicsi szépséghibája a dolognak, hogy nekem csak standard
menetfúróm van, a fúvókát meg 0,7mm-es menetemelkedésűnek saccoltam (nem
is biztos, hogy metrikus), de a vörösréz puha és nem vastag a cső fala,
lagalább megszorult a helyén.

Gyönyörű, szórásmentes vízsugár, 2m-re is alig egy tenyérnyi felületen
szór, és a közepén jön még a víz túlnyomó része. Még jó, hogy nem
200bar, most foltoznák a tenyeremet a sebészeten.

Valamivel meg kellene pörgetni a vizet, talán a fúvókát bereszelni
kicsit a bemenetén, vagy el kellene rontanom, a kimenetén szembefúrva
egy süllyesztést?

Triviális megoldás: vegyek egyet készen. Nem is olcsó, és hova lesz
akkor az alkotás öröme? És így? Van egyéb javaslat?

Köszönettel
pi