[Epitesz-barkacs] árvíz

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2013. Jún. 8., Szo, 22:36:31 CEST

az  (állami) beruházási költségvetési hiány miatt csak a "beletörődést" hozta
~~~~~~~~~~~~~~~
Rendkívül sanyarú képet fest a fővárosi árvízvédelmi töltések
állapotáról, egy a fővárosi önkormányzat kérésre készült 2011-es
jelentés.

A dokumentumot a fővárosi árvízi védekezésért felelős Fővárosi
Csatornázási Művek (FCSM) Zrt. készítette a közgyűlés számára még 2011
novemberében, ám azóta jelentősen nem változott a helyzet, ismerve a
felsorolt problémákat és az azóta (nem) folyó beruházásokat.

a dunai jégtörőflotta, ám ezek a hajók időközben kiöregedtek - az
utolsó fővárosi hajót a Jégtörő I-et 2012-ben "nyugdíjazták", amit az
akkor a vízügy azzal indokolt, hogy a gönyűi és a bajai jégtörők
szükség esetén tudnak Budapesten is segíteni - de ez egy másik
történet.)

Az elmúlt tíz évben azonban három alkalommal is kialakult zöld ár,
amely 800 centiméter feletti tetőzést, ebből kettő hozott rekordot. (
2002: 848 cm, 2006 860 cm) - áll a jelentésben. A jelentés több
oldalon sorolja a magassághiányos és keresztmetszet-hiányos töltés
szakaszokat. A magassághiány a laikus számára is egyértelmű, a vízügyi
szakma azt a töltés tekinti magassághiányosnak, amely a mértékadó
árvizet nem haladja meg 1,3 méterrel. "A városi védművek kiépítettsége
a magassági biztonság tekintetében korántsem teljes körű." - A
melléklet lista itt látható:

A jelentés készítői megbecsülni sem akarták - nem tudták a szükséges
beruházások költségvetési vonzatát, ám csak a FCSM által javasolt
sürgős javítások tízmilliárdos tételt jelentetnének.

http://m.napi.hu/magyar_gazdasag/komoly_gondok_a_fovarosi_gataknal_itt_a_jelentes.555353.html
Budapest önálló védekező, az országos árvízvédelmi rendszerbe tagozódva.

Jelenleg a 47/1994. számú, Fővárosi Önkormányzati rendelet "Az árvíz-
és belvíz-védekezésről" szabályozza a védekezés ellátásával, hatósági
felügyeletével összefüggő, ....

tehát a háttérben valójában "nem a szakma dönt", jó esetben csak
javasolni tudnak.

nem is akarok politizálni, "mindössze" az állami döntés és állami pénz hiányozna