[Epitesz-barkacs] 120v kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Jún. 11., K, 14:58:13 CEST

Cser Tamas wrote:
> kondit megnéztem úgy, hogy a fogyasztásmérőbe "terhelésként"
> bedugtam, halott kondi nem mutatott semmi fogyasztást,

A jó kondi se fog mutatni. Ha mégis, akkor szar a mérő. :-)

> a digi mérővel a tekercs ohmos értékét meg tudom mérni
> (szakadás vs zárlatos vs. főtekercs/segédtekercs léte)

Végülis a szakadás detektálására tényleg jó, de a tekercs ohmja nem nagyon
mérvadó semmire. A mért érték olyan kicsi lesz, hogy abból bazi áramokat lehet
számolni. Meg hát nem lehet tudni, mekkorának kéne lennie. Szkóppal látni lehet
az ábrából, hogy jó-e a tekercs, vagy tényleg zárlatos. Akkor célszerű
gyanakodni, ha marhára melegszik a motor akkor is, ha amúgy felpörög.