[Epitesz-barkacs] 120v kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Jún. 12., Sze, 10:17:24 CEST

Endre Szabo wrote:
> mitől lesz zárlatos? az idő vasfoga? vagy egyéb ok?
> 2013.06.12. 0:03, "jhidvegi" <jhidvegi at gmail.com> ezt írta:

Nem tudom. Melegtől, túlfesztől, mechanikai okokból, fene tudja.
Aztán lehet, hogy nem is zárlatos a kondi, csak ahogy levetted, elmozdult
valami, ami által megszűnt a zárlat.

Múltkor szomszédnak javítgattam a fűnyírómotorját. Érintetlenül az volt a hiba,
hogy a főtekercs meg a segédtekercs teljesen paralell kapcsolódtak. Valami
olyanra számítottam, hogy ha felvágom a lekötéseket, valami nyilvánvaló
összeérintkezést találok, de nem. Ahogy megmozgattam a dolgokat, a hiba eltünt,
de lett másik: egy varnish csőben lett egy szakadás. Ezt megszüntettem, és
teljesen szétválasztottam a két tekercs végeit, erre találok ohmot a két tekercs
között. Ezt már nem tudtam kilőni.

Végül összekötöttem, ahogy kell, és a motor úgy viselkedett, mintha megjavult
volna. Fogalmam sincs, hol volt az eredeti zárlat, és mi ez a fantom ohm. Szóval
egy régi motorban akármi is lehet, amit nem lehet felfedezni, mert ugye csak nem
tekerem le. :-)

Ha megméred a kondit, és jónak mutatkozik, aztán rákötöd a hálózatra, és nem
veri le a betápot, akkor vissza is rakhatod akár. Lehet, hogy csak a kivezetések
táján volt valami szerelési hibából vagy az idő vasfoga miatti zárlat. (A vas
vezeti az áramot, tehát az idő vasfoga is. :-) )