[Epitesz-barkacs] Ujraszigeteljem?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Jún. 12., Sze, 16:29:52 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Nem írtam, hogy a padlót föl kell szednie. Nem is kell, mert levele
> szerint a baj egyértelműen a homlokzati hőszigetelés óta jelentkezik.

Nem biztos, lehet, hogy előtte is volt, de ekkor vásárolták a házat talán.

Nekem is van egy tapasztalatom: kőház, a vásárláskor 100 éves volt kb.
Elképesztően vizes volt, felázott a fal bő 1 méter magasságig.

Fontos, milyen a környék, mi a talaj, hol a talajvíz.

Itt fel lett szedve a padló, mély gödör lett minden helyiségben, feltöltve
kúlékaviccsal, fólia, beton...

Kívül - és most ez a lényeg - le kell ásni jó mélyen a fal mellett, ha lehet, és
odarakni hungarocellt. Aztán a faltól elfelé betonjárdát építeni, ami a falhoz
tömítetten csatlakozzon. Tehát a betonjárdának kívül legyen alapja, hogy ne
tudjon kifelé bukni, süllyedni, ezáltal a fal és közte rés képződni.

Ezekkel a csapadékvíz el van távolítva a faltól. Persze ez mészköves terület, a
talajvíz az isten tudja, milyen mélyen, kút a környéken nemigen van. A művelet
sikerült, a fal nedvesedése megszűnt. Persze hőszigetelés is készült, itt
spiccen, de elég volt az 5 centi. (Fene tudja, miért nem 10 centi lett
felrakva.)

Én csak ott álltam, és assziszt, nem az enyém volt mindez. Itt-ott
belebeszéltem.