[Epitesz-barkacs] favagas

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2013. Jún. 14., P, 21:57:25 CEST

Az egészben az a legfontosabb ... Aki hasogatott már fát, az látja benne, hogy milyen gyönyörű anyag. Párhuzamos szálú, könnyen hasadó, élvezet vele dolgozni. Próbáljon meg egy görcsös akác, vagy szilfát, akkor is ilyen termelékeny lesz? Az meg egyenesen a frászt hozta rám - már a normál sebességű felvételnél is föltűnt - hogy minden ütésnál megbillen. A hagyományos fejsze akkor viselkedik így, ha túl nehéz a felhasználójának. Nem vagyok benne biztos, hogy ez az optimális működése. Mindenesetre figyelemreméltó a köszörülése. Akár az esztergakés, biztosan minden fafajtához kicsit más paraméterek kellenek.

Üdv
pi