[Epitesz-barkacs] Belso hungarocell

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Május. 6., H, 14:48:52 CEST

Vajk Fekete wrote:
> 1. kellene a lepcsohaznal felul szellozest adni. felszorul most a
> tetejebe a meleg.

Igen, ez a fő gond. Tegnap pl hazamenve kint 16 fok körül volt a levegő, bent
legalul szintén kb ennyi, fent meg 35 fok. Mivel a lakásokban ennél hidegebb
volt, csakis a lépcsőházi hő lehet a forrás, tehát a gépház.

> Ha a hataros fal 25m2 (ami azert jo sok am), a lakas meg csak 25
> fokos, a
> lepcsohaz 35, a fal tenyezoje meg 1, akkor is csak 250W jon be rajta a
> lakasba, az meg azert nem olyan sok. (keves sem). 5cm hungarocell kb
> lefelezi ezt. azert a max 150W-ert erdemes?

Hááát, nem vagyok biztos benne, hogy csak ennyi jönne be. 250W-tól a kinti 16
fok ellenére bent a lakásban tud keletkezni 30 fok? Jó, lehet, hogy napközben
melegebb volt kint is. Na de külső redőnyös ablakok vannak, azok le voltak
eresztve.

Amúgy lehet, hogy a fal nem olyan vastag.
Hőtechnikailag: ha a fal hőmérséklete 5 fokkal több, mint a lakás levegőjéé,
akkor az 50W/m2 körüli ám! 2,5 foknál meg ugye 25W/m2, ami 25m2-nél már 625W.
Szóval lehet, hogy az nem csak 250W, ami onnan jön.

Ha 5 centi a hungarocell, annak 25m2-en a hővezetése 0,04W/m2K*25m2/0,05m=20W/K.
Ha jut rá mondjuk 10 fok, akkor 200W jön be. Előtte meg a 30 fokos belső
léghőmérsékletnél is megvolt 625W körüli. 10 foknál meg 2,5kW lenne, ez lehet az
elején, tehát ez azért tud ám fűteni. A 2500-->200 azért már jelentős, nem?
Főleg, hogy nem vettem figyelembe azt a kis hőfokesést, ami a szilárd
felület-levegő között van (kb 10 W/m2K függőleges felület esetén).

Na jó, ezek csak sacc adatok, nem tudom, mekkora felületekről van szó.