[Epitesz-barkacs] tokmany leszedes aksis geprol

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Május. 10., P, 19:12:05 CEST

Endre Szabo wrote:
> aki kézből szeretne bonyolult dolgon dolgozni... vagy mondjuk csak
> szeretne
> áram nélküli helyen mobil fúróálvánnyal merőlegesen fúrni:-)

Ezen már én is törtem a fejem korábban. Egy olyan szerkezetre gondoltam (nem
akkus fúróval), hogy lejön valami karrendszer a plafonról, ahova rögzítve van,
és bármerre engedi mozgatni a fórógépet, de csak egy irányban állhat. Így a
satuba befogott akármibe mindig - jól beállított esetben - merőlegesen fúrok.
Vannak ugyanis marha nagy lemezek, szerlapok, amiket nem kellemes állványos
fúrógép alá tenni. Sőt, nekem sokkal könnyebben megy a kézből fúrás, meg hát
sokféle furatméret van, meg menetek....

Egyelőre marad a nikkelezett szemmérték. Ha fényes kicsit is a lap, ez egész jó,
mert csak arra kell figyelni, hogy a fúró, menetfúró tükörképe az eredetivel egy
egyenesbe essen. Ezt meg egész jól lehet látni. Ha nem fényes, akkor megnézem
innen-onnan, és igyexem nem elmozdítani. Szokott sikerülni, hát igen, ennyi év
távlatából más szégyen is lenne, ha nem. Szóval a spéci szerkezet nem fog
megvalósulni, az biztos. :-)