[Epitesz-barkacs] tokmany leszedes aksis geprol

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Május. 10., P, 22:38:51 CEST

Vajk Fekete wrote:
> van ilyen kicsi mobil allvany, mint a felsomaro csuszkaja. aljara
> tennel elektromagnest, es szuper kesz lennel.

Aha. Hát akkor meg a fúrás pozíciója lenne nehezen beállítható. Mellesleg néha
nem vasba kell furkálni, hanem aluba, műanyagba.... Marad a szemmérték asszem.
Már csak azért is, mert pontozni se szoktam, hanem a furat vagy két vonal
metszésébe, vagy egy kis kör közepébe kell készüljön. Odanyomom a fúrógépet
(előfúró), és elindítom, aztán látva, merre kószál el kicsit, a fúró irányának a
megváltoztatásával jobb belátásra tudom bírni. Ezzel mindig elsőre jó helyre
kerül minden lik. Pl ha egy nyák felfogó lyukait jelölöm át filctollal, sosem
fordul elő, vagy igen-igen ritkán, hogy ne esne rá a nyák simán a csavarokra,
vagy ne stimmelne a furat bármiféle felfogásnál. Kialakult ez már.

Na aztán van, hogy kis alu tömbbe, mondjuk 15mm-esbe merőlegesen kell menetet
csinálni. Ott jobb lenne az állványos, de mivel nekem olyanom nincs, ezt is így
csinálom, és ez is szokott sikerülni.

A legvadabb, hogy ha pl tizen-huszoncenti hosszú pl sablonfába kell lyukat
fúrni. Az is sikerül úgy, hogy a két végéről fúrok be, középen úgy-ahogy
találkoznak, aztán onnan lehet vastagabb fúrót áttolni, és korrigálódik. Persze
ez már messze nem tökéletes, de a célnak teljesen megfelel, nincs jelentősége
itt már a millimétereknek, főleg, hogy 20-as furatról van szó. Ezt profi módon
már csak valami négypofás esztergán lehetne belefúrni jól, vagy valami
marógépen. Állványos fúrón csak akkor, ha tuti merőleges a sablonfa véglapja.