[Epitesz-barkacs] két váltókar egyesítése?
szepygab at gmail.com
szepygab at gmail.com
2013. Május. 13., H, 10:10:43 CEST
KTM bringán láttam hátul agyváltót, elöl lánckerekest. nem figyeltem meg,
hoigy csinálták a lánc feszesen tartását, de jó ötlet.
SZIGETI Szabolcs írta 13 May 2013 10:06 levelében:
>
> Hali!
>
> Sehogy. Nincs értelme. Nem illik azokat a fokozatokat használni,
> ahol nagyon keresztben megy a lánc. Ha zavar a dolog, akkor az
> agyváltó a megoldás. A Shimanónak van már 11 sebességes
> agyváltója is, más kérdés, hogy nem olcsó. Viszont a lánc
> mindig ugyanott van, egy karral váltható, álló helyzetben is, az
> egész zárt, védett helyen van.
>
> Szabolcs
>
>
>
> 2013. május 13. 9:28 Cser Tamas írta, <maguspr53 at gmail.com>:
> 18 sebességesnél:
> elöl 28 - 38 - 48 (túra)
> ( hátul 6 ) Fogszám: 12-14-16-18-20-24
>
> csak elöl váltva igencsak érezhető a "nagy váltás"
> 28/18 1,555
> 38/18 2,111
>
> az egymást követő áttételek a 2 kar "vegyes váltójával"
> sikerülne:
>
> 48/12 4
> 48/14 3,43
> 38/12 3,17
> 48/16 3
> 38/14 2,71
> 48/18 2,67
> 48/20 2,4
> 38/16 2,375
> 28/12 2,333
> 38/18 2,111
> 48/24 2
> 28/14 2
> 38/20 1,9
> 28/16 1,75
> 38/24 1,583
> 28/18 1,555
> 28/20 1,4
> 28/24 1,167
>
> gépészetileg hogy lehetne "házasítani" a két kart?
> ( kamionnál 5 seb x felező = 10 sebesség )
> _______________________________________________
> Epitesz mailing list
> Epitesz at lists.javaforum.hu
> http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz
>
Üdv
szepygab
http://jokaja.hu
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról