[Epitesz-barkacs] két váltókar egyesítése?

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2013. Május. 13., H, 10:10:43 CEST


KTM bringán láttam hátul agyváltót, elöl lánckerekest. nem figyeltem meg, 
hoigy csinálták a lánc feszesen tartását, de jó ötlet.

SZIGETI Szabolcs írta 13 May 2013  10:06 levelében:

> 
> Hali!
> 
> Sehogy. Nincs értelme. Nem illik azokat a fokozatokat használni,
> ahol nagyon keresztben megy a lánc. Ha zavar a dolog, akkor az
> agyváltó a megoldás. A Shimanónak van már 11 sebességes
> agyváltója is, más kérdés, hogy nem olcsó. Viszont a lánc
> mindig ugyanott van, egy karral váltható, álló helyzetben is, az
> egész zárt, védett helyen van.
> 
> Szabolcs
> 
> 
> 
> 2013. május 13. 9:28 Cser Tamas írta, <maguspr53 at gmail.com>:
>     18 sebességesnél:
>     elöl 28 - 38 - 48 (túra)
>     ( hátul 6 ) Fogszám: 12-14-16-18-20-24
> 
>     csak elöl váltva igencsak érezhető a "nagy váltás"
>     28/18 1,555
>     38/18 2,111
> 
>     az egymást követő áttételek a 2 kar "vegyes váltójával"
>     sikerülne:
> 
>     48/12 4
>     48/14 3,43
>     38/12 3,17
>     48/16 3
>     38/14 2,71
>     48/18 2,67
>     48/20 2,4
>     38/16 2,375
>     28/12 2,333
>     38/18 2,111
>     48/24 2
>     28/14 2
>     38/20 1,9
>     28/16 1,75
>     38/24 1,583
>     28/18 1,555
>     28/20 1,4
>     28/24 1,167
> 
>     gépészetileg hogy lehetne "házasítani" a két kart?
>     ( kamionnál 5 seb x felező = 10 sebesség )
>     _______________________________________________
>     Epitesz mailing list
>     Epitesz at lists.javaforum.hu
>     http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz
> 



Üdv

szepygab
http://jokaja.hu



További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról