[Epitesz-barkacs] muhely vilagitas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Május. 13., H, 23:37:56 CEST

Vajk Fekete wrote:

> [...]

Ne egyféle világítást tervezz oda. Legyen alapfény, jó kevés, hogy ne ess át egy
tudomisén sámlin, ha arra jársz.
Aztán kell egy jó eros fény melóhoz, oda, ahol dolgozol. Biztosan nem az egész
területet fogod igénybe venni, vagy ha igen, akkor több ilyen eros fényt kellene
elhelyezni.

Valamint: lehetoleg minden az égvilágon hófehér legyen, plafon, oldalfal stb,
ami nagy felület, és veri vissza a fényeket. Ha csak betonszínu (ebben van
gyakorlatom), akkor rengeteg fény el fog nyelodni.

Mivel szeretsz veszélyes, faipari gépekkel dolgozni, én bizony nem sajnálnám a
wattokat. Ha nem kell annyi éppen, lehessen csökkenteni, vagy részeket
kikapcsolni akár egy-egy munkaterület fölött is.

Nálam a munkaterület fölött egy 400W-os higanygoz lámpa van, és elotétnek meg
izzók. Alapban kisebb feszen jár az egész (hálózati fesz), de ha kell, egy
kapcsolót elfordítok, és akkor áll elo a higanygoznek is a normál fesz, meg az
izzóknak is. Ez volna a korszerutlen világítás, de az elv a fontos.

Számíts arra is, hogy múlik az ido, romlik a szem. Apró részletek jobb
felismeréséhez jobb a magasabb színhomérséklet. Már régebben is észrevettem,
hogy a hagyományos tolómérot a 6000K-nál sokkal jobban tudtam leolvasni, mint a
2700-nál. Persze lehet a fényeket keverni, ha már több fényforrás van
felszerelve.