[Epitesz-barkacs] muhely vilagitas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Május. 14., K, 13:07:02 CEST

Acs Gabor wrote:

> "Az UV-sugárzás ívhegesztés során, valamint nagy intenzitású
> higanylámpák és a szolárium fénycsöveinek működése közben is
> felszabadul."

Na azért nem vetném össze a fényforrásokat a hegesztéssel. Jópár esetben segítő
voltam hegesztéskor, nem néztem bele, csak innen-onnan visszavert fényt kaptam,
és olyan kötőhártya-gyulladást okozott így is, hogy ihaj. Ez a homok a szembe
érzés, marha kellemetlen, és biztosan káros is.

Amióta CO2-vel, szóval a huzalos módival hegesztek, nem fordul elő ilyesmi, mert
nyugodtan letámasztom a pisztolyt a gázterelőjénél, aztán pajzs, és csak aztán
gombnyomás. Villanás-szerűen se kapok direktben ívfényt a szemembe. (Viszont az
arcom már égett le hefteléssel. Egyik kezemmel pozícionálom a tárgyat, a
másikkal odapöttyintem csukott szem mellett. Néhánytíz ilyen pöttyintés elég
ahhoz, hogy leégjen az ember arca. :) )