[Epitesz-barkacs] két váltókar egyesítése?

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2013. Május. 16., Cs, 22:08:19 CEST


most került a kezembe egy Tömösy-Frank Autóvillamosság könyv

ott elemezgette
az egy  napi 1x indítózás  vs  alapjáraton autó 1 perc várakozás lámpánál
esetét:

ott , akkori 180A -es indító 5sec = 900As
bekapcsolt fogyasztók 180W x 60 sec / 6V = 30A x 60sec = 1800As
( alapjáraton a dinamók nem termelnek -->> ez is vitte a generátor felé
a fejlesztéseket, ahol alapjárati fordulaton a generátor már a 15A termelésnél
is javít az akku terhelésén )

így számolgatva nagy számok jönnek ki az akkuk rángatásáról:
egy UPS  240W /12V = 20A , ez 20A x 5perc x 60sec = 6000As


SZIGETI Szabolcs <szigiszabolcs at gmail.com> írta, 2013.05.14.:
> Hali!
>
> Pontosan így van. Éppen pár napja mértünk, 200Ah-ás akksi, kb 50%-ra
> feltöltve autó generátorról 28A-t vett fel.Ettől még indításkor persze le
> tudta adni a száz ampereket. Mindenesetre érdekes belegondolni, hogy Ah-kat
> nézve egy sima pár másodperces indítózás percek  alatt visszatöltődik.
> Valahogy mindig többnek képzeltem.
>


További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról