[Epitesz-barkacs] sztahanovizmus

SZIGETI Szabolcs szigiszabolcs at gmail.com
2013. Május. 24., P, 21:06:43 CEST

Hali!

Alapvetően minden minden "izmus" és hasonló elképzelés értelmes dologgal
indult, csak aztán elfajzott.
A sztahanovizmusnak (ki elég idős ahhoz, hogy tudja honnan ered a név?) is
ugye leginkább az volt a baja, hogy gyakorlatilag egyetlen mérőszámot
nézett, hány darabot, métert, kilót tudunk gyártani. Sem a minőség se semmi
más nem volt érdekes. Ráadásul az élmunkásokat sztárolta a politika,
megkapták a legjobb szerszámokat stb. A többieknek viszont őket kellett
követnie a régi eszközökkel. Volt egy kis selejt arány, és ugye az
ösztönzés az volt, hogy nem kerülsz munkatáborba szabotázs miatt, ha jól
dolgozol.
Egy normális cégben most is létezik az alulról jövő kezdeményezés és az
ezért járó jutalom.

Szabolcs