[Epitesz-barkacs] Alternatív fűtés

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2013. Nov. 19., K, 08:17:59 CET

Sziasztok!
Szia Gábor!

2013. november 18. 17:11 Acs Gabor írta:

>  2013.11.18. 16:20 keltezéssel, Varga Tibor írta:
>
>    Sziasztok!
>
>  A jó gázkazánhoz nem kell kémény, mert nem kéményen keresztül fújja ki az
> égésterméket a zárt égésterű kazán.
>

> Az igaz, a mostani kazánomhoz sincs classic kémény. Csak a saját
> gyártójától kellett a szerelt kémény alkatrészeket megvenni és összerakni,
> mondjuk olcsó az sem volt.

A mi kazánunknál, ami kb 10 éves, vagy régebbi, csak egy dupafalú cső van,
ami vízszintesen megy ki a
tűzfalon keresztül. A belső csövön fújja ki az égésterméket és a külső és a
belső között szívja be
a friss levegőt.

>  Én a kandallót annak idején biztonsági fűtésnek terveztem, meg hobby
> fűtésnek.
>  Emiatt nincs benne víztartály és nem csatlakozik hozzá elektromos dolog
> semmi.
>  Vagyis áramszünet idején is tudok vele fűteni.
>

> És az csak a saját helyiségét fűti, vagy valahogy kapcsolódik a központi
> fűtési rendszerhez.

Ha a fűtési rendszerhez kapcsolódna, akkor képes lenne felforralni a
víztartályban a vizet.
Ezt elkerülendő keringetőszivattyú kellene hozzá.
Légcsatorna megy 5 másik helységbe. A légcsatornán kijövő meleg levegő
50-60 Celsius hőmérsékletű
volt amikor mérték.

De nem ez a lényeg, hanem, az, hogy amikor elromlott a gázkazán, akkor hogy
vizsgázott a rendszer.
Minden ajtót kinyitottunk. ( A gyerekszobákba nem megy légcsatorna, hogy a
hang, /film és zene/
ne jöjjön visszafelé.) Igaz, éjszaka is felkeltem és megraktam fával, de
reggelre egyik szobában
sem sűllyedt 20 Celsius alá a hőmérséklet. Ez két szinten összesen kb 110m2
fűtött terület,
 2,5-2,6 m belmagassággal.

Üdv. Tibi