[Epitesz-barkacs] járdára törpefához faláda

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2013. Nov. 24., V, 13:23:40 CET

van olyan falu, ahol mindenbe beleugatnak önkormi szinten
----------------
Fák kivágásának és csonkolásának szabályai!!!

A 10 centiméternél nagyobb törzsátmérőjű fa kivágása engedélyköteles.
Ez alól kivétel a 20 centiméternél kisebb törzsátmérőjű, nem
közterületi gyümölcsfa. Eszerint a telkünkön belül, azaz
magánterületünkön található 10 centiméternél vastagabb átmérőjű
díszfák kivágásához többnyire engedély kell, csakúgy, mint a 20
centiméteresnél vastagabb gyümölcsfák eltávolításához.

A védett fafajok és bármilyen 30 centiméternél nagyobb törzsátmérőjű
fa kivágása csak a növény rossz egészségi állapota vagy szükségszerű -
más módon és helyen véghez nem vihető - építési munka, illetve
életveszélyes állapot megszüntetése érdekében történhet.

A fapótlási kötelezettség  faérték számítással meghatározott egy
összegben megváltható.
---------------
bogyós gyümölcsűek szőlő, ribiszke, köszméte, málna és a szeder telepítése
engedélyköteles 500m2 felett

1. feladat
- A faj és fajtaválasztás jelentősége. Az engedélyezett fajták jegyzéke
- Termőhely besorolása, arról hogy a betelepíteni kívánt tábla
ökológiailag milyen
gyümölcsfaj telepítésére alkalmas.
- Talaj alkalmasság és tápanyag feltöltési szakvélemény
- Telepítési engedély kérése
- Pénzügyi terv készítése

ha a fa, vagy bokor  "nincs röghözkötve", az ingatlannak nem része, mert
arrébb tehető, akkor továbbra is azt tehetek vele, amit akarok
(és költözéskor pl. el is vihetem magammal)

a "talaj alkalmasság" meg csak a virágládában kell, az egyikbe savanyú
talajt, a másikba lúgosat is tehetek, a faluban szokásos futóhomok meg
le van sz at rva szakvéleményestől