[Epitesz-barkacs] rdiatorszelep

Dienes József dienes.jozsef at rh.uni-obuda.hu
2013. Okt. 20., V, 20:39:14 CEST

Annak idején a szüleimnél ezt úgy oldottam meg, hogy
kaptam ajándékba valakitől egy arasznyi grafitos
teflonzsinórt, abból vágtam bele két karikányit
(annyi fért be a lukba), azt egy kis szilikonzsírral
megtámogattam, és úgy tuszkoltam be tömítésként
őket, hogy a vágás a kettőn ne ugyanoda essen.

A társasház kb. tíz év múlva megszüntette a központi
fűtést, de addig ez a tömítés hibátlanul bírta.
A megoldás szépséghibája az, hogy tudtommal sehol nem
árulnak méterre teflonzsinórt, egy egész guriga meg
nagyon drága (legalábbis lett volna akkor), szóval
az ajándékba kapás fontos tényezője volt a történetnek.

Továbbá az is baj lehet, hogy most már megy a fűtés,
a szelep szárát pedig érdemes lenne a fentiek előtt
levízkőteleníteni és fényesre polírozni. Ez azonban
elég nyűgös úgy, hogy közben csurog a forró víz a
lukból. Persze ha nem társasházban laksz, akkor
magadnak le is engedheted, de akkor sem öröm elfolyatni
a forró vizet, meg utána betölteni a sok hideget.

Üdv:
    Józsi