[Epitesz-barkacs] pici menetemelkedes?

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2013. Okt. 23., Sze, 11:47:02 CEST

jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta, 2013.10.23.:

> Bár az utóbbit nem értem, de a létrehozás, ha nem is úgy, mintha mikrométert
>
> csavarnál, kb így elképzelhető:
>
> A csavarfejre ráhegesztesz valami kart, ami mondjuk 10 centi hosszú.
> Ha a menetemelkedés pl 1mm, akkor 1/200 mm-hez 1/200*360=1,8 fok elfordulás
>
> tartozik.
> Ez a 10 centis kar végén:
> 1,8/180*pi*100mm=3,14 mm elmozdulást jelent.
> Ezt sokféleképpen lehet már mérni, beállítani.

pompás!!

igazából ilyen "gömbcikk" felületű szikraközt csinálnék
http://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=118834

és a tudományt is hasznosítanám a "Paschen törvény" adata alapján
http://www.vgt.bme.hu/okt/bsc_ele/n_fesz2.pdf 3. oldal 1. ábra szerint

"... A nyomás hatását az ún. Paschen-törvény (1. ábra) írja le,
amelynek érdekessége, hogy adott elektródelrendezés esetén van
egy olyan nyomásérték, ahol az átütési feszültség minimális
(levegőre 327 V), ettől kisebb és nagyobb értékek esetén az
átütési feszültség nő. Tehát normál levegőben e minimális
értéknél kisebb feszültségen nem jön létre átütés, akármilyen
kicsi az elektródtávolság. "

1 atm = 101325 Pa = 760 torr.
ideális légkörben közepes tengerszinten mért légnyomás értéke,

ebből számolva a görbe alja "nagyságrendileg" kb
0,5 = 760torr * ( 1 / 1520)cm
tehát kb 1/152 mm, azaz hangyaf at szányi

és ha kell, akkor akkorát állítok be, amekkorát akarok
persze "...A feszültség fajtája és a feszültségváltozás sebessége azért
befolyásolja a villamos szilárdság értékét, mert az átütési
csatorna kialakulásához szükség van bizonyos időre (ún. átütés..."

de ennek ellenére (szerintem) a " nagyságrend " azért kézben tartható