[Epitesz-barkacs] Alap-dolgok

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2013. Okt. 28., H, 16:05:34 CET

Acs Gabor írta 28 Oct 2013  15:45 levelében:
> [...]
> padlóburkolat is hosszan elrepedt, az egész úgy néz ki, mintha a ház
> alapja az egyik sarkon letört volna. Feltételezem, ha rendesen vasalt
> alapja van egy háznak, és alatta megmozdul a föld valamiért,
> megcsúszik, vagy alámosódik, az egész háznak kellene megmozdulni, nem
> az alapnak, vagy lábazatnak repedezni. A ház fából van, tehát nem
> olyan vészesen nagy tömeg. Lehet ezzel valamit kezdeni, mondjuk valami
> vasalattal körbefogni, vagy körülásni és ott lent ügyködni, vagy
> megette a fene, és csak nézi az ember, hogy megáll-e a folyamat, vagy
Alapmegerősítést kéne csinálni. Ehhez nem ártana valahol gödröt ásni mellé,
hogy lásd milyen is az eredeti alap.
Szokták azt csinálni - és működik -, hogy körülárkolják az alap mentén, és
körbeöntik egy vasalt betongyűrűvel. Ettől már egyben mozog tovább, ha
mozogni akar. Célszerű száraz, pl. nyári időben csinálni, hogy minél
kevesebb mozgást idézz elő ezzel az akcióval.

> A másik egy korszerű, nagyon modern ház, szerintem 10 évesnél nincs
> öregebb. Domboldalba építették, így a pince, a falak egy része beépült
> a talajba. Néhány helyen belül a házban nedvesedés látható. Ilyen
> esetekben utólag lehet javítani a fal szigetelését, ha nem volt
> megfelelő annak idején a kivitelezés, vagy megette a fene, ez egy
> végtelenségig tartó foltozgatás lenne?
Mindenképp alaposan fel kell mérni a helyzetet, a nedvesedés okát.
Először is el kell dönteni, hogy az alapra került vízszintes szigetelés hibás,
vagy oldalról ázik.
Utóbbi esetben az igazán korrekt megoldás körülásni és kívülről javítani a
szigetelést - komoly vagyon :-(
Ha felszálló nedvességgel van gond, azt meg lehet próbálni belülről furkálós
módon, vegyileg szigetelni. Az aljzatbeton persze ennek is áldozatul esik :-(

Minden esetre sok munka és sok pénz. Lehet próbálkozni sok
barkácsmegoldással, amik eredménye kétes, és szintén nincsenek ingyen.

Üdv

szepygab
http://jokaja.hu