[Epitesz-barkacs] Alap-dolgok

Beka beka63 at freemail.hu
2013. Okt. 28., H, 18:39:00 CET

Hello Acs Gabor!

> Hubasszus, ez eléggé hasonlít a mi ügyünkre.
> Ennyire nem ilyen, de lehet hogy csak idő kérdése.

Nálunk a törés igazi oka valószínűleg nem a vasalás
hiánya, hanem az, hogy pont a ház és a veranda
találkozásánál jön le a csatornacső a tetőről.
Biztos nem folyik orba szájba, de hogy nedves tőle
a környezet, az tuti! A veranda sarkánál meg pont ott
van a kútgyűrű, amibe a víz folyik a tetőről. A kútgyűrű
körül meg mindig nedves a talaj. Ráadásul a telek lejt
a ház felől a veranda felé. Míg a ház másik végénél
alig lóg ki az alap a földből, a verandánál már kint van
vagy jó fél métert. Amúgy, ha nem pont itt vizesedik,
szerintem nem tört volna el. Ez agyagos föld, olyan
kemény, hogy az alapnak azt a részét, ami a földben
van, nem is kellett zsaluzni. Kiástam úgy a pincét,
hogy simán megállt a fala három méter magasan.
Szóval ez konstrukciós hiba, ami azt nézve, hogy
az öregem műszerész, nem pedig építész, belefért.
Amúgy az egész házat Ő tervezte a konyhaasztal sarkán.
Már úgy értem, rajzolgatott egy kockás füzetbe.
Mikor készen lett a ház, keresett egy építészt,
aki aprópénzért megcsinálta a terveket.  :o)

    Géza