[Epitesz-barkacs] Itt van az ősz, itt van újra - páralecsapódás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Sze. 1., V, 15:37:53 CEST

Pataki István wrote:
> Ennek van ahhoz köze, hogy a repüpőgépek is kb. ilyen mínuszban
> röpködnek?

Sajnos én nem tudom. Azt sem, hogy mi az, aminek a sugárzását lehet mérni.
Sajnos az a link, amit Kormos Imre küldött, inkább kérdéseket, feladatokat
tartalmaz. Valszeg nem a levegő hőmérsékleti sugárzását mérik ezek a kütyük,
különben idelenn ilyen súlyos mínuszokat nem mutatnának.

Érdekes lenne számomra, ha egyszer egy folyékony nitrogénnel dolgozó helyre
lehetne odamenni mérni, aminek a hőfokát pontosan ismerik, és ezzel a
műszerkével rámérni.

Ha már írtak erről, én is kipróbáltam, felhőt meg ami még van.
A felhőtlen részre irányítva -28...-30 körülit mértem, a felhők közül volt,
amelyik +12 fokosnak adódott. Fene gondolta. Persze láthatóan ez lejjebb is van,
meg már jó szürke a melegebb részen.

Nekem ez van:
http://datasheet.octopart.com/PYROPEN-L-Calex-datasheet-10206584.pdf

A leírás szerint -20 fokig jó csak, de lehet, hogy csak a megadott tartományban
tudják garantálni a leírt pontosságot. Ahogy a DC lakatfogó is elvileg 1000A-ig
jó, de egész jó értéket adott 2300A-nél is, amit sönttel ellenőriztem. A lényeg,
hogy nem biztos, hogy kiakad a tartományból való kimenés esetén egy műszerke, ha
amúgy képes kijelezni.