[Epitesz-barkacs] Itt van az ősz, itt van újra - páralecsapódás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Sze. 4., Sze, 13:03:58 CEST

Amóta olvastam ezt a felhő hőmérséklet-mérést, meg is tettem jópárszor.
Egyúttal a mérőkét is teszteltem. Kiderült, rosszul emlékeztem a minimumra, amit
valaha is láttam. Mostanság tiszta az égbolt, és éjjel is, nappal is pont -64
foknál keményen kiakad. Szóval képtelen lejjebb mérni is, kijelezni is. A derült
ég (szép kék) is itt akasztja ki.

Ha kicsit is fedettebb, tehát fágyolosan kék, akkor már lényegesen magasabb
értékek mutatkoznak. A felhők meg, ha szépen szürkék, alacsonyak, nulla
körüliek, kicsit mínuszosak. Gondolom a közel 10 km magasan lévő felhőknél
lehetne -30 meg ennél alacsonyabb értékeket mérni.

Majd télen is méricskélek. :)

Van itthon palackban kétféle hűtőgáz. Ezek valami -44 fokon forrnak fel légköri
nyomáson. Valami módit kéne találni ennek a hőfoknak az előállítására anélkül,
hogy rengeteg gázt szabadon engednék. Ezzel lehetne, ha nem is hitelesíteni, de
legalább kb kalibrálni a szerkezetet. Még nincs ötletem, hogy csináljam meg.
Jobb lenne persze, ha lenne valami más, hozzáférhető és ismert hőmérsékletű
valami ebben a -30...-50 (...-60) fok körüli tartományban.

Sajnos a szárazjég (CO2 szubimációs hőfoka légköri nyomáson) is -78 fok.