[Epitesz-barkacs] Háztervezés kezdete Re: lift csaladi hazban

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Sze. 13., P, 01:56:33 CEST

Cser Tamas wrote:

> a több kW 3f motorokhoz izmos szünetmentesek kellenek

Valóban, de minek több kW-os motor?
Legyen a súly 600 kiló összesen. Legyen a felmenési sebesség 0,1m/s.
A nettó teljesítmény 600W. A csigahajtómű hatásfoka kb 40%, az btto 1500W.
Ha a motor 2kW-os, az valóban több kW, de nem vészes teljesímény.

A szükséges működési idő pl 2 emelet (legyen 7 méter) esetén: 70 másodperc.
Energiában 2kW-tal (durva túlzás) számolva 490kJ=136kWh, azaz 24V-os aksira
átszámolva 5,6Ah. Nagyon lepukkant aksi is képes lenne teljesíteni.

Persze nem jönne ki egy huszasból, de a téma ennél azért gázosabb annál, hogy
minimálbarkács legyen a célravezető út, meg lomizás, gagyizás.

> a födémdaru oszlopa csavarokkal szorítja magát, tehát "nem része az
> építménynek", bármikor leszerelhető, ez sem lenne 10eHUFnál több

Ezzel már korábban sem értettem egyet. Ha jön egy vihar, és ledől az egész,
akkor nagyobb a baj, mintha valaki feldobná a hatóságnál, és bünti jönne. Főleg,
ha bármitől akkor dőlne-mozdulna el, amikor valaki benne van, netán pont
átlépne...

Sok témában jó ötletnek találom ezt a "nem része az épületnek" dolgot, de van,
ahol ez nem célszerű, netán életveszélyes.