[Epitesz-barkacs] Kulteri "tanyasi" vakolat kerdes

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2014. Ápr. 12., Szo, 12:48:22 CEST

jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta, 2014. 04. 10.:
> Azt nem gondoltam, hogy csak :-) 400 fokig jó, azt hittem, hogy akár
> vörösizzásig is hevíthető. Jó tudni, mert keményforrasztásnál lennének
> részek,
> amik tényleg vörösizzanak, és durván meglepne, ha mondjuk lerobbanna egy
> darab
> róla, és vinné az izzó rezet is, egyenesen rám. :-)
>
> Az tényleg jó, hogy a térfogati fajhője a vízét is eléri, ha jól nézem.
> Kérdés,
> hogy ebből sok tonnányi mennyibe kerülhet. Tényleg jól beválhatna a nyári hő
> téli, fűtési célú eltárolására, de fordítva is.

néhány ötlet:

http://www.kfki.hu/~cheminfo/hun/eloado/kemia/keramia2.html

Samottáruk, amelyek samottal soványított tûzálló agyagból készülnek.

Samottáruk, amelyek samottal soványított tûzálló agyagból készülnek.
!!!!
Bauxit- és korundtégla. A legtûzálóbb agyag is megolvad a 35. sz.
segergúlánál. Ha tûzállóbb árut akarnak, akkor a samottot nem tûzálló
agyagból, hanem vasoxidban és kovasavban szegény bauxitból égetik, s
ezt keverik a tûzálló agyaghoz. Ennél még jobb a bauxitból elôállított
mesterséges korund és tûzálló agyag keveréke.

szóval szerintem keményforrasztáshoz -- ha egyéb módon nem tudsz beszerezni --
köszörűkövekből kinyert anyag használata
!!!!
Szilikatégla (dinasztégla), amely majdnem tisztán szemcsés kvarcból
áll. A kvarcot 1-2% égetett mészbôl nyert mésztejjel keverik össze s e
keverékbôl sajtolt téglákat fehér izzásnál égetik, amikor a
kvarcszemcsék felületén keletkezô káliumszilikát a kvarcszemet
összeragasztja. A szilikatégla elônye a nagy tûzállóság (34. segerkúp)
és az, hogy tûzben nem zsugorodik.